De tafel van 10 zit verstopt in onze tuin! Heb je het parcours al eens gezien? Daar staat onze tafel van 10 op. Deze ochtend moesten we van juf het hele parcours afleggen. Bij elk bordje kregen we een som. We konden controleren door op het parcours te kijken.
1 x 10 = 10
2 x 10 = 20
3 x 10 = 30
4 x 10 = 40
5 x 10 = 50
In de klas zochten we naar voorwerpen die met 10 waren. En al snel zagen we onze vingers. Om de tafel te onthouden speelden we een klapspelletje.
Weer eventjes wat moeilijk om de oefening én het klapspelletje te doen, maar het lukt ons steeds beter. Het lijkt een beetje op het liedje 'Ik kwam voorbij een poppenkraam'...
6 x 10 = 60
7 x 10 = 70
8 x 10 = 80
9 x 10 = 90
10 x 10 = 100
Na de tafel van 10 speelden we letter-honkbal. De ene groep mocht met de raket een bal wegslaan en dan liep er 1 iemand rond de banden. Van de juf moesten ze een klinker of medeklinker meebrengen om een punt te verzamelen. De andere groep probeerde zo snel mogelijk de bal naar het startpunt te brengen zodat de anderen niet onmiddellijk konden uitlopen.
Het spel leek wel een makkie voor het tweede leerjaar! Alweer kei goed samengespeeld!
Af en toe gingen er kindjes uit de klas weg voor het experiment van de dochter van juf Christiane.
Ook Keena en Théo waren ziek vandaag, hopelijk zijn ze er morgen terug bij!
Veel beterschap.
Reacties
Een reactie posten